сряда, 22 февруари 2012 г.

Приказка за човешката суета

Настрадин Ходжа се появил в двореца с разкошен тюрбан за да иска пари за бедните. 
  "Идваш да ме молиш за пари, а носиш на главата си нещо толкова скъпо. Колко струва този великолепен тюрбан?" - рекъл султанът. 
   "Подарък ми е от един много богат човек, а цената му доколкото разбрах е 500 жълтици" - Отвърнал Настрадин Ходжа. 
   Везирът промърморил "Това е лъжа, никой тюрбан не може да струва толкова много"
   Настрадин Ходжа казал 
" Не съм дошъл тук само за да моля, дошъл съм тук и за да търгувам. Знам, че в целия свят има само един владетел, който може да го купи за 600 жълтици. А аз ще дам печалбата на бедните и така ще увелича дарението."
 Султанът се поласкал и му дал каквото поискал. На тръгване Настрадин Ходжа казал на Везира:
 "Везирът може да знае колко струва един тюрбан, но аз пък знам докъде се простира човешката суета"

Няма коментари:

Публикуване на коментар